پرش لینک ها

فلیر و حرکات نمایشی

فلیر چیست؟

حتما شما هم با بارتندرهایی مواجه بوده اید که از سایر همکاران خود هنرمند تر به نظر می رسند، زیرا آنها قادرند با حرکات زیبا، تمامی وسایلی را که برای ساخت نوشیدنی شما به آن نیاز دارند به صورت هنرمندانه در هوا بچرخانند و نمایش ویژه ای برای شما اجرا کنند. دیدن این نمایش، لذت نوشیدن محصول نهایی را دوچندان می کند زیرا باعث ساخت خاطره ای منحصر به فرد در ذهن مشتری میگردد. این حرکات سرگرم کننده و زیبا که البته به تخصص و مهارت و تمرین بسیاری نیاز دارد، فلیر نامیده میشوند .

دوره فلیر بارتندینگ و حرکات نمایشی برای بارتندرهای با استعداد طراحی شده است .  شما میتوانید در این دوره منحصر به فرد شرکت کنید و مشتریان را با مهارت های جدید خود شگفت زده کنید. در طول این دوره شما حرکات جذاب بسیاری را می‌آموزید. در واقع در این دوره شما مهارت هایی را خواهید آموخت که در هیچ دوره دیگری آنها را کسب نمی کنید.

دوره فلیر بارتندینگ به شما می آموزد که چگونه به صورت همزمان نوشیدنی بسازید و در عین حال مجموعه‌ای از مهارت های خارق العاده با استفاده از دستمال، لیوان، یخ ، گارنیش و یا حتی ترفند های متعدد بطری را به مشتری خود نشان دهید. در طول این دوره شما حداقل ۱۰ مدل پورینگ منحصر به فرد را خواهید آموخت که در روند تولید نوشیدنی شما سبک ظاهری جدید ایجاد می نماید.

بهترین بخش این دوره این است که یادگیری این حرکات به صورتی است که بلافاصله بعد از تمرین شما می توانید به راحتی آن حرکات را اجرا کنید. یادگیری این ترفند‌ها کار روزانه شما را در کافه سرگرم کننده تر می کند، زیرا شما می توانید با اقلامی که برای تهیه هر نوشیدنی استفاده می کنید کارهای ویژه ای انجام دهید و به مجموعه ای از ترفند های فوق العاده تسلط خواهید یافت.

در طول این دوره آموزشی شما ترفندهایی را می‌آموزید که هنگام تهیه کوکتل و یا ماکتل در پشت بار مفید هستند. این حرکات نه تنها به شما کمک می کند تا سرعت خدمات خود را حفظ کنید، بلکه در واقع کیفیت خدمات کلی شما را نیز افزایش می دهد.

چرا این دوره برای شما مناسب است ؟

در طول این دوره و پس از ساعت ها آموزش توسط مربی های مجرب ریتون، شما حرکات جذاب بسیاری می آموزید. حرکاتی خیره کننده که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می دهد و شما با استفاده از این حرکات دیگر یک بارتندر معمولی نیستید و میتوانید در ذهن مشتری های خود تجربیاتی ویژه خلق کنید.

سرفصل های دوره فلیربارتندینگ و حرکات نمایشی در دوره مقدماتی عبارتند از:

basic flip

ice throwing

Battle stall

palm spin

tin out of tin

tin pivots

pour cuts

spoon flip

همچنین در سطح پیشرفته شما حرکاتی از قبیل:

flipping

juggling

catching bottles

balancing

throwing

spinning

را خواهید آموخت تا دیگر یک بارتندر معمولی نباشید .

فلیرنیز همچون سایر حرکات ورزشی به شرایط خاصی نیاز دارد. در اینجا ما به دومورد از مهمترین پیش نیازهای این ورزش اشاره خواهیم کرد:

نحوه اصولی و اهمیت گرم کردن بدن پیش از فلیر

یکی از مباحث قابل تامل و لازم ، گرم کردن بدن ابتدای تمرین و سرد کردن بدن در انتهای تمرین فلیر می باشد. تفاوتی ندارد که شما تازه کار هستید یا یک ورزشکار حرفه ای، در هر صورت حتما پیش از شروع باید تمرینات گرم کردن بدن را نیز انجام دهید .عضلات و مفاصل بدن ما در حالت عادی به اصطلاح خواب هستند و باید بیش از پیش از ورزش بیدار شوند.  اگر میخواهید جسم و ذهنتان شما را در طول ورزش همراهی کند، حتماً قبل از فلیر خود را گرم کنید، زیرا این کار باعث می شود دمای بدن شما و همچنین جریان خون بالا رود و حرکات را بهتر انجام دهید در غیر این صورت به بدن خود  آسیب خواهید زد.

یادتان باشد فلیر ورزشی است که به آمادگی جسمانی همراه با آمادگی روحی نیاز دارد. بنابراین باید ذهنتان را قبل از انجام تمرین آماده و آرام کنید زیرا شما برای انجام بهتر حرکات فلیر به تمرکز نیاز دارید.

فواید گرم کردن بدن

در واقع شما با این کار به، به حرکت درآوردن مفاصل کمک میکنید. عضلات را آماده فعالیت کار خواهید کرد و حتی نوعی آمادگی ذهنی برای شروع تمرین ایجاد میکنید. با گرم کردن بدن از بسیاری آسیب دیدگی ها در طول فلیر جلوگیری خواهید کرد.

در اینجا ما چندین مدل گرم کردن را به شما پیشنهاد می دهیم:

گرم کردن با حرکت جاگینگ

نحوه انجام این حرکت اینگونه است: ابتدا صاف بایستید برای حفظ تعادل و انجام سریعتر حرکت کمی رو به جلو خم شوید، دست ها جمع و در کنار بدن قرار گرفته باشد، در همین حالت سعی کنید به سرعت روی پنجه های خود بالا و پایین بروید و درجا بزنید، همزمان دست هایتان را هم به عقب و جلو حرکت دهید.

گرم کردن بدن با راه رفتن از پهلو

هنگام انجام این حرکت به یاد داشته باشید  برای حفظ تعادل، دست ها روبروی بدن باشد. حرکت کردن به حالت اسکات باشد، کمر و گردن ثابت باشد. این تمرین را در سه ست با ۱۰ مرتبه تکرار انجام دهید

گرم کردن با حرکت زانو بلند

برای اجرای این حرکت ابتدا صاف بایستید و پاهای تان را بیشتر از اندازه عرض شانه باز کنید، اکنون به سمت پایین حرکت کنید بدون اینکه به جلو خم شوید و یا زانوهایتان از هم باز شود و یا از نوک انگشت پا هایتان بیرون بزند، در این حالت بمانید و سعی کنید روی انگشتان پاهایتان به سرعت درجا بزنید.

گرم کردن با کشش داخل ران 

چهار زانو روی زمین بنشینید سعی کنید زانوهایتان را به زمین نزدیک کنید. کف پاها را به هم نزدیک کرده و تا حد ممکن به چسبانید، حالا تا جایی که می‌توانید کمرتان را صاف نگه دارید و قوز نکنید.

سرد کردن بدن 

طبق نتایج انجمن ملی قلب ایالات‌متحده سرد کردن بدن بعد از تمرین اگر به اندازه خود تمرین مهم نباشد کمتر هم نیست. در حقیقت بعد از اتمام فعالیت ورزشی قلب شما هنوز سریع می تپد و دمای بدن شما از حد عادی بالاتر است و رگ های خونی گشاد هستند. این اطلاعات به این معناست که اگر ناگهان متوقف شوید ممکن است  به بدن و قلب شما فشار زیادی وارد شود. اما فقط برای پیشگیری از آسیب به قلب نیست که باید بدن خود را سرد کنید ، بلکه فواید بیشمار دیگری نیز دارد. کاهش ضربان قلب بعد از تمرین، کنترل جریان خون، کاهش درد عضلات پس از تمرین و پیشگیری از آسیب دیدگی عضلات و همچنین آمادگی ذهن و بدن برای تمرین بعدی  تعدادی از دلایل سرد کردن بدن است.

سخن آخر اینکه شما برای دستیابی به موفقیت برای انجام هر چه بهتره حرکات فلیر نیاز به یک برنامه تمرین روزانه و مداوم دارید. این حرکات به شما کمک می‌کند تا جسم و ذهن شما هر چه بیشتر و بهتر پرورش یابد و تمرکز شما بالا برود.  در حقیقت انجام تمرینات فلیر بر روی کیفیت زندگی شخصی شما نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آموزش و استفاده از این حرکات در حین  ساخت و سرو نوشیدنی به شما کمک می کند تا دیگر یک بارتندر معمولی نباشید در واقع شما یک هنرمند هستید که می تواند ازتک تک وسایل مورد نیاز خود به شیوه هنرمندان استفاده کند.

از آنجا که تعداد بارتندرهایی که از مهارت فلیر برخوردارند در ایران زیاد نیست، شما می توانید با شرکت در این دوره ها به سرعت در کافه و رستوران ها با بهترین شرایط مشغول به کار شوید.

برای پیش ثبت نام فرم زیر را پر کنید

احراز هویت(Required)
تاریخ(Required)
آدرس(Required)
ID اینستاگرام(Required)
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
حساب کاربری
تماس با ما
فروشگاه
خانه